2009-10-15

Isigt.

Det är is på vattenpölarna runt strömmen. Och frost på gräsmattorna i skuggan. Det är kallt, svinkallt är det. Önskar jag hade en vinterjacka att burra in mig i när jag går utanför dörren, men än ett tag får jag nöja mig med lager på lagertröjor. En mössa också. Och halsduk. Så påminns jag om att jag måste lämna in mina svindyra vinterskor sen förra året på lagning också. Skomakare is the shit! Men jag kan tycka att ett par skor man köpte för 1800 förra vintern borde vara hela och fortfarande jättefina. Men nej då.

Och nej, det är inte med förvåning jag skriver att det är is på vattenpölarna, snarare som ett konstaterande. Annars är det ju ofta så att hela Sveriges befolkning drabbas av chock vartenda år då den första snön eller halkan kommer. Som att vintern inte kommer varje år.

Inga kommentarer: