2012-11-25

Om vad som är väsentligt här i världen..

Jag pratade med min farmor i telefon idag. Skulle tacka för pengarna som Kajsa fick av henne i present. Hon ba: "Förlåt för att det inte var några snygga pengar i kuvertet, men jag hann inte stryka dem.."
Jag ba: "Ursäkta men vad sa du? Stryka pengar? STRYKA PENGAR?"
Efter det handlade vårt samtal om vidden av att ge bort släta pengar.
Vi kan väl säga som så att jag inte nämnde att vi knappt stryker kläder här hemma.
Vidare sa hon att det var fint med måndag imorgon. Då är det nämligen Pingu kl 06:20 på teve. Ställer klockan tydligen. 86 bast i mars.

Min farmor alltså, kan vara den roligaste tanten som finns faktiskt.

7 kommentarer:

H sa...

Hihi underbart!

Sandra sa...

Haha! Hon verkar mycket rolig. Men alltså, strukna pengar? Det förklarar alltid hur min farmors pengagåvor kan vara så släta.

Maria sa...

Haha vilken härlig farmor du verkar ha!

Fifi sa...

Men åh, söta tanten!

Anna Granström sa...

Hahaha, vilken grej! Aldrig ens tänkt på...
Saknar min farmor nu btw.

Fröken K sa...

Hon låter störtskön! Och TJOHO för nytt blogginlägg här!!!

Johanna sa...

Å vilken underbar person!