2009-12-16

Om en pigg och nöjd mamma.

Så här en tre veckor efter det jag tänkte herregud, ska det fortsätta såhär så kommer vitrockarna att få lägga in mig på psyket! kan jag konstatera att vi har en alldeles makalöst snäll liten dotter. Hennes största hobby är att sova, speciellt på förmiddagarna. Och så äter hon också, så pass mycket att hon numera väger nästan
5 kg. När hon varken sover eller äter så sitter hon i babysitterna och plirar på Kurt Cobain på väggen (det kan även vara Johnny Cash men Kurt är ju bra mycket hetare så varför i hela friden skulle det vara Johnny?) Eller så myser vi för fulla muggar. Vi går promenader väldigt mycket också, men det är knappt hon sett någonting alls av dessa då hon somnar omedelbums då vi lagt henne i vagnen.
Jag känner mig sjukt utvilad och går inte längre omkring som en zombie. Hon brukar somna vid tolvhugget, vakna igen vid 04.30 och somna om till 09-09.30. Så jag njuter här hemma och tänker att det säkerligen kommer vända när som helt. Men fram till dess: väldigt nöjd, pigg och glad mamma.

Så pass pigg och glad att jag imorron bjudit hem ett gäng härliga tjejer på glöggmys. Känner verkligen att jag behöver kvalitetshäng och prata om annat än sånt som rör bebisar. Fint värre ska det bli!



4 kommentarer:

Cat sa...

Vilken liten sötnos :) Sista bilden var ju underbar! :D Och vad lik din mamma du var på den första bilden.

Lotta sa...

Åh, vad fina ni är! Och du....det behöver inte vända så fort, om jag minns rätt så sov Jossan väldigt mycket hela sommaren och hon är ju född i april. Men för säkerhets skull....NJUUUUUUUUUUT! ;o)

nataber sa...

så himla fina ni är lisa! :*

jos sa...

Ni är så fina! Sova är tametusan guld värt, sen man blev förälder tycker jag man uppskattar det på ett sätt jag inte trodde var möjligt (kanske just för att det är först då man får uppleva vad sömnbrist är på allvar). Ser ut på bilderna som om ni har det riktigt mysigt :)