2012-08-17

Ja, de små barnen..

Ni som följer mig på instagram vet att jag hade en liten incident med dammsugaren strax innan jag skulle få besök där dammsugarpåsen var full och vi inte hade några nya.
När jag hade stått där och gröpt ur hela den fulla påsen för att återvinna den, jamen då går den ju liksom sönder. Naturligtvis.
Jag var måttligt road och mycket stressad när jag lämnade det skitiga golvet åt sitt öde och hoppade in i duschen.
När jag klivit ut därifrån så hörde jag just ingenting. Vilket alla som har småbarn vet är ett jävla fel. Jag ropade på Kajsa och hon svarade: 'Nej mamma NEEJ, KOM INTE IN!' (Säga vad man vill om ungar, men deras känsla för när det är dags att ligga lite lågt är inte jättebra)
Och jag ba: 'Nähej nä, men jag stannar väl kvar här då..'
Eller nä. Såklart inte. Jag stegade in på hennes rum och där såg jag henne trycka ut en halv schampoflaska i huvudet på Vidar som satt på golvet och flinade.
Alltså jag missade helt när hon var inne och norpade flaskan i duschen. Snabb som en liten vessla är hon när det är hyss på gång.
Och mitt i allt kaos, när jag halvnaken tvättade av Vidar allt shampo och gnodde upp allt överflöd från mattan (vet ni hur mycket shampo det är i en halvfull flaska?) så ringde det såklart på dörren.

Jomenvisst.

#brastartpådagen

2 kommentarer:

Colombialiv sa...

Åh. Såna där dagar man helst vill krypa tillbaka ner i sängen och dra täcket över huvudet.

Anna Granström sa...

Alltså förlåt att jag småler, men livet som flerbarnsmorsa alltså - det verkar synnerligen aldrig lugnt eller tråkigt iallafall ;)