2010-08-09

Jo det var några saker...

Jag blir så vansinnigt trött på så himla många saker.
Jag blir trött på vädret, på att det är typ höst fast det ska vara högsommar. Jag blir trött på pappor som säger sig vara barnvakt åt sin barn (ett jäkla tjat, jag vet). Ännu tröttare på mammor som tycker att det är helt okej. Trött på homofober, trött på rasister och andra nötter. Ja, trött på nästan hela mänskligheten faktiskt. Trött på att inga av mina favoritband släpper något nytt och därför inte gör några spelningar. Och de band som ändå släpper nytt lever inte upp till mina förväntningar (gör om gör rätt för fan!). Trött på den där starka karln(Samuelsson nånting) som ska florera runt i varenda reklamfilm i teverutan. Trött på rika jävla snorungar som inte vet vad det är att tjäna pengar och kämpa för att få in pengar på sparkontot. Trött på att det inte finns ett enda hus inom rimlig radie för under sjukt många miljoner. Trött på bankfan som ändå inte vill låna ut pengar utan fet kontantinsats. Trött på att bo i en lägenhet, i en alldeles för liten trea. Trött på att det ska ta en halv evighet att ladda ner ett avsnitt True blood. Trött på att man i det här samhället ska behöva bli styrd som en marionettdocka. Trött på att inte hela världen kan bestå av alla fina människor jag har omkring mig.
Trött var ordet.

Inga kommentarer: