2010-10-28

Jomenvisst serru.

Sitter här och käkar pasta basta och tjurar lite över att jag inte kan vara så där glad över flytten på lördag. Men alltså, allt går emot oss med den där lägenheten. Jag har ju peppat på tvättmaskin, det var likosm lite därför vi tog den, jag ba: åh så himla skönt med fördraget till tvättmaskin! när vi var där och kollade. Snubben ba: ja, det är riktigt skönt när man har så många kids som vi.
Amen sen då, när pappa var där och kollade hur stor toan var för att kolla vilken maskin vi skulle ha. Han ba: men du, det finns ju inte alls något fördraget inne på toan?
Jamen fatta att de har stått och ljugit oss rätt i nyllet. De har ju haft en skarvsladd över hela hallgolvet för att kunna ha en tvättmaskin.
Inte för att jag är jättehemma på sånt där med kablar och el och sånt, men det fattar ju tillochmed jag att det är rätt livsfarligt med kablar och el draget hur som helst i ett badrum med massa vatten. Och med barn dessutom.

Nu vill jag köpa nytt soffbord, en ny soffa och hemskt gärna hitta en schyst fåtölj också. För att kompensera liksom. Men ack vad dyrt det skulle bli.

Inga kommentarer: