2009-08-26

Dålig dag på jobbet

Jag har fått skäll idag. Och inte av någon person man i vanliga fall (om man nu brukar få skäll) får det av. Jag skulle nämligen ringa och beställa fönsterputs för min brukares räkning och jag åker på så himla mycket skäll så jag blev helt skärrad.
Jag vet inte riktigt vad jag gjorde för fel heller...
Efter halva min presentation så avbryter han mig med : JA, vad vill du? på väldigt bred brytning på finska.
När jag kom till mitt ärende så skrek han att han inte har sin kalender på sig och då kan man fan i helvete inte boka in någon fönsterputsning. När jag snällt men förvånad frågade om jag kommit rätt och om han ens sysslade med fönsterputsning så börjar han härja om att ja, det borde väl jag för fan veta eftersom jag har ringt till honom hela jävla sommaren, och att jag förihelvete kan lämna ett meddelande på hans mobilsvar. Sen svär han lite till och jag försöker förstå vad som händer, när han helt sonika slänger på luren i örat på mig.
Där sitter jag som ett fån och undrar vad som hänt, här ringer jag som kund för att jag vill ha en tjänst av honom, hans förbannade yrke, och han skäller på mig!

När jag sansat mig en aning ringde jag upp fanskapet och frågade om han tyckte att han hade ett bra kundbemötande. Behöver jag skriva att han svarade med att slänga på luren åter en gång?

Jag tror bestämt att herr´n hade en väldigt dålig dag på jobbet, eller så hade han helt enkelt slut på spriten.

4 kommentarer:

Lotta sa...

Men va f-n?! Ring nån annan istället!

Elin sa...

Men gud, vissa människor ska nog inte jobba med serviceyrken.. Och det är okej att tycka cohen är snygg, han är ju 30 år i verkligheten.. höhö

martin sa...

näe, verkligen inte! det var en stor fet idiot och jag tycker upprikgt synd om de kunder som han kommer hem och putsar fönster hos!
Hehe yes, då slipper jag känna mig som ett peddo som dreglar över 18-åringar. Men tretti, på rikt?

Elin sa...

jaa han är född -79! här har vi läst på vettu =)