2010-02-17

Om hur det är att gå förbi främlingar.

Nånting som drabbade mig under tiden som gravid var bacillskräck. Jag har blivit extremt rädd för bacillusker, vilket jag aldrig varit tidigare. Nu gäller det här inte mina nära och kära utan totala främlingar. Jag börjar undra om det gått lite väl över styr när jag går förbi en främling och håller andan eftersom jag är livrädd för att andas in dennes utandning? Det helea blir rätt jobbigt när det kommer ett stort sällskap och jag är nära att explodera av syrebrist.
Det går likosm inte riktigt hand i hand med mitt yrke som personlig assistent där man stöter på lite av varje. Kanske borde jag skaffa munskydd. Eller bli hemmafru för all framtid?

2 kommentarer:

Lotta sa...

Haha, känner igen det! Snygg förvandling på bloggen förresten! :o)

jos sa...

Haha, jag har också blivit helt nojjig. Jag reder knappt ut att ha med Milo på stan, tittar hatiskt på alla främlingar som kommer närmare än en meter från vagnen - vet ju aldrig vilka fruktansvärda baciller dom släpar runt på, och tänker andas på min unge.. Iofs spar jag pengar på det eftersom jag i stort sätt bara går på stan när det är något jag verkligen behöver. Inget ont som inte för något gott med sig :)