2010-02-27

Saker som jag lärt.

Sen sist har jag lärt mig förljande:

-Jag klarar inte av monstergrogg alá Tessan längre (jag försökte men hon fick dricka upp den själv).

-Jag nöjer mig alldeles ypperligt med att smutta upp fem saker (med saker menar jag öl/cider) igenom en hel kväll.

-På Babyl har de höjt priset på öl från 25 till 29 kr.

-Man blir, trots att jag inte rökte några mängder -skrovlig i halsen dan efter.

-Jag går mer än gärna hem när pubarna stänger kl 01 och anser att jag ändå fått en helkväll.

-Man kan bli skitglad av att bli väckt vid fyrahugget på morgonen trots viss huvudvärk och extrem trötthet.

Något jag visste sen innan -det är fruktansvärt skitroligt (och välbehövligt) att bara hänga med de bästa tjejerna och snacka skit en hel kväll. Jag är så sanslöst glad över att min fina kille också inser detta och mer än gärna knatar iväg med Kajsa hem till en vän med en son som också är jättefin och inser detsamma. Sen misstänker jag att deras behov av kvalitetshäng med tevespelande också hade en avgörande faktor.

Nu ska jag försöka få några vettiga ljud ur en gitarr. Om ett par timmar blir vi med gungstol, och ikväll har vi två, vad jag hoppas vara, skitbra filmer att välja mellan. Plus Solsidan som vi missade igår.
Men först ska jag nog lägga mig i sängen och sova förmiddag med min lilla familj.

2 kommentarer:

jos sa...

hihi, jag blev väckt i morse av att milo började klättra på mig och tog tag i mitt ansikte och gav mig världens blötaste puss samtidigt som han vrålade något (som jag givetvis tolkade som "mamma, jag älskar dig trots att du luktar gammal fullis").

hoppas gungstolen blir bra och lycka till med gitarrklinket :)

martin sa...

haha klart det var så han sa! =)
själva vaknade vi av att kajsa låg i sin säng och körde bil med munnen och varvade med att gå upp i falsett med världens glädjetjut, det gör likosm inte så mycket när man vaknar av att ens bebis pratar/skriker och är på strålande humör. Hehe

Vi kom hem som vi skulle igår, man känner sig bara så himla utsatt när man går med barnvagn en fredagkväll, martin var nog rätt nöjd över att vi gjorde sälla hem. Uppenbarligen gick det bra för dig också. =) Hoppas du inte mår allt för dåligt idag. ;)