2010-02-03

Ont öra och sanitär olägenhet

Snart ska jag ge mig ut i rusket och pulsa mig till vårdcentralen. Jag har aldrig varit där på grund av att jag själv behövt det, men nu är det alltså dags. Jag har en enormt stor knöl på örsnibben, den bara växer och växer och är återkommande. För ett år sedan lät jag punktera skiten (inte ett dugg trevligt var det) men nu är den alltså tillbaka. Större ondare och äckligare. Så nu hoppas jag på att få bort monstret en gång för alla. Det ska bli otroligt skönt att kunna sova på vilken sida man vill utan att kvida så fort vänsterörat nuddar kudden.

För övrigt har jag idag ringt hyresvärden och hört om avdrag på hyran. Jag tänkte nämligen att det vi nu lever i måste väl ändå klassas som sanitär olägenhet. Han svarade varken bu eller bä, sa mest att han inte trott det var SÅ allvarligt som det faktsikt är. Han skulle prata med snubbarna som var här igår och sen höra av sig.
Läget igår såg ut som så att ha monstret till fläkt på en sisådär två månader och sen riva ner väggen.
Hurra vad kul!
Ungefär två gånger i halvtimmen får jag vrida ur handdukarna som ligger under fönstret. Om vi skulle bestämma oss för att åka iväg några timmar skulle det innebära en mindre sjö på parketten. Inte kul för oss, ännu mindre skoj för hyresvärden.

1 kommentar:

Linnea Östling sa...

ring hyresgästföreningen vetja.. eller säg till hyresvärden att du ska ringa dem. Då kanske det blir lättare att förhandla..