2008-10-21

En massa dravel

Två timmars håltimme från jobbet och jag går hem och bloggar. Kunde ju göra lite vettigare saker kan man tycka, som att gå en promenad, städa, gå till gymmet eller något annat kreativt, men min dator såg ut att behöva mig just i detta nu.

Nu börjar jag komma i fas igen. Var på aerobics igår, en jäkla massa skutt och snurr i högt tempo, lite annat än vad jag är van vid från friskis, men kul var det! Ikväll blir det afro om jag hinner hem från Ikea.
Eftersom vi för ovanlighetens skull har en hel del pengar över precis såhär innan lön så tänkte vi sätta sprätt på dem just där. (Det är ju dumt att spara mer än nödvändigt.)

För övrigt känner jag stort behov av att göra vardagliga saker med mina vänner. Jag vill ha fler måndagar som den förra veckan. Då fikades det i flera timmar i sträck, bagarstugan först för att sedan dra till världens. Folk kom och folk gick, mycket trevligt! Är rätt trött på att bara ses fredag och lördagkvällar när öl är inblandat. (Det är ju rätt trevligt det med såklart men ändå...)
Snart peppar jag dock på att förhoppningsvis åka upp till Dalarna för att hänga med goa vänner däruppe också, det var på tok för länge sen!

Ge mig gärna lite fler timmar på dygnet så jag hinner med lite kompishäng utöver jobb och träning tack!

3 kommentarer:

H sa...

Jag håller med! Jag saknar också vardagshäng. Bara träffas hemma hos någon och sitta och snacka skit. Eller gå och fika. Jag kan i veckan! :)

Tessan sa...

jaa vi skule ju fasen fika. fikafikafika

martin sa...

H: Ja jag vet, måste bli bättre på att styra upp sånt! Nu är ju veckan snart slut, så vi kan väl börja med det vanliga helghänget? jag tänkte öla på lördag. Du med hoppas jag! =)

T: Fikaaa! Let´s styra uppet! På måndag kanske? Innan dess blir det krök på lördag!