2008-10-17

Fredag igen

Så var det dags igen. Fredagen innebär tvätta (förhoppningsvis utan större irritationer och missöden den här gången) samt traska ner till bolis för att inhandla proviant för eventuellt öldrickande. Det gäller att alltid vara förberedd då man aldrig vet vad som komma skall förren vid åttahugget på kvällen, så är det alltid. Nästan iallafall.

Jag har fått nys om att det är lönesamtal på gång på jobbet. Jag har aldrig varit på sådant tidigare trots att jag har jobbat en massa med år. Hur går det till?
Svarar på massa knasiga frågor och framhäver sig själv så till den milda grad?

"Jag är så grymt duktig på preciss ALLT jag tar mig för, tappar aldrig saker i golvet så de går sönder, repar aldrig bilar, sväljer aldrig Hp:s akvarium, kör aldrig in honom i träd och dyligt och det viktigaste av allt - jag sjunger som en gud varje morron när jag duschar min brukare. En favorit jag brukar sjunga är den här: Todaay is gånna be the däj that they're gonna throw it back to juuuuu
by nooow you should've somehooow realized what you gotta dooooo
I dån't believe that anyboooodyy feels the way I do about you noooooow.....
fint va? Ja men då så, släng till mig några tusingar mer i månaden så är saken biff sen!"

Funkar det ungefär så? Please säg att det gör!

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis så funkar det! Nä, vad vet jag, jag har inte ens haft något jobb. Min sambo gick till sin chef och sa att han gör så mycket mer än alla andra så han tyckte att han förtjänade påökt. Och det fick han, 2 gånger på ett år.
Lycka till!