2008-10-24

Jag i ett nötskal

Ibland är det förödande att vara jag och jobba på ett assistentbolag.
Igår hade vi tacokväll uppe på kontoret och vi var väl en 30-35 pers allt som allt. Vi sitter vid bordet och snackar skit då det kommer fram en cp-skadad kille till oss. Jag känner hur det liksom börjar bubbla inom mig av något högst olämpligt, jag biter mig i läppen och säger till mig själv att nu får det fan vara nog, jag kan ju inte börja skratta nu, det skulle ju vara väldigt proffesionellt! (jag funkar som så att jag alltid får för mig att asgarva vid de mest olämpliga situationer). Men jag lyckades förträffligt med att hålla käften, tills killen drar ett skämt:
- "Har ni hört om styckmorden i Afrika?"
Lång tystnad....
-Det var Nelson man dela!
HA HA HA
Då var det nåt som brast inom mig, äntligen hade jag en ursäkt att lägga av ett asflabb. Jag räddade min jobbkariär, men drog min humor i smutsen. (nåja, jag kanske inte kan få lägre humor än den jag redan har) Fast vem vet? kanske blir det mitt nästa paradskämt, i samma anda som det går i vågor eller falukorven.
Det ni!

Inga kommentarer: