2008-10-06

Tvättstuguhat

När jag idag kl 15 skulle gå ner och tvätta möttes jag av en låst dörr med nån annans kolv kvar. Klockan var då exakt 15.00. Lite försenad kan ju alla vara tänkte jag och stod snällt kvar o väntade utanför.
Klockan tickade på och när lyset hann att släckas för minst tjugonde gången gav jag upp. Väl uppe igen konstaterade jag att klockan var 15.20, jag hade alltså stått och tryckt nere i en mörk jävla källare i 20 minuter.
Nä nu tusan tänkte jag och gick ner mäkta förbannad. Då minsann stod kärringen där och vek sin tvätt i godan ro och maskinerna var inte ens klara.
"Men vad FAAN håller du med med? klockan är HAALV FYRA och maskinerna är inte inte ens KLAAARA!!" brusade jag, varpå kärringen upplyser mig med kyla i rösten om att hon minsann har tid till klockan fyra.
jag frågade om hon hade extra förmåner då tiden för alla andra är 11.00-15.00 samt 15.00-19.00. Då jag hjälpsamt pekat på tavlan och talat om för henne att 15.00 är tre bad hon inte ens om ursäkt. Hon sa att då fick jag minsann lov att städa upp efter henne också eftersom hon själv inte hann det.
JAG SKITER I OM DU INTE HINNER STÄDA EFTER DIIG! FÖRSVINN HÄRIFRÅN DIN SATANS JÄVLA KOSSA!!
Så sa jag förstås inte, men tyst i mitt huvud var det det mildaste jag hade att säga just då.

Jag har viktigare saker för mig än att vänta på att få tvätta. Jag ska faktiskt ner och boka en resa. Så det så!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska inte skrika åt grannarna, man ska skriva arga lappar ;) Vem vet, de kanske kommer med i en bok en vacker dag: http://bokskotten.wordpress.com/2008/05/07/den-som-inte-tar-bort-luddet-ska-do/

martin sa...

Haha ja det var ett bra tips! Jag har redan skrivit en mycket arg lapp en gång, men jag missade ju hans min när han läste den. =)

Tessan sa...

DIE mf DIE liksom!!!
Jag är sämst i världen på att vara kaxig mot främlingar men igår upplyste jag en gubbe om att jag kunde läsa. Sen hade jag dåligt samvete. men han var ju fan bara trög.

Elin sa...

Usch, ja! Tvättstuga är inget kul... Ska bli skönt att ha egen tvättmaskin, nu när vi bor i hus! ;) Hoppas allt är bra med dig, jag saknar dig! Kram Elin