2009-02-21

Vientiane

Nu ar vi aterigen i Vientiane efter att ha spenderat ett par riktigt harliga dagar i Vang vieng.
Tubigen var som vantat helt galet roligt! En fem km lang flod flytandes pa stora badringar tog oss ungefar fem timmar att oss nedfor. Inhalad blev man pa de flesta barer dar man forutom att dricka ol ocksa kunde roa sig med att slanga sig utfor lianer pa tio meters hojd och aka rutschkana vilket vi givetvis var tvugna att gora. Nar vi sent omsider kom fram till malet var vi ratt runda om fotterna. Milt sagt. Solen hade ocksa satt sina spar...

Har i huvudstaden finns det inte mycket annat att roa sig med forutom att hanga runt lite pa mysiga cafeer och strosa omkring i staden for att kolla pa klassiska turistgrejer.
Igar var vi till Martins stora gladje i Buddha park dar vi fick skada en poeserande Buddha, som han har tjatat!
Ikvall hoppar vi pa nattbussen som under tio timmar ska ta oss till Pakse, en stad i sodra landet dar vi tankt utforska djungeln. Forhoppningsvis ska vi lyckas hyra en bungalow mitt i trasket, ska bli en upplevelse. I Pakse ska ocksa finnas en hel del vattenfall och en fantastisk natur. Ska bli skont att ta sig ifan staderna och ge sig in i byarna dar det frodas lite mer, hoppas pa att fa se lite roligt djurliv ocksa, jag ska dock tillagga att jag klarar mig ratt fint utan att se nan haplopelma-spindel eller dyligt som ska finnas darnere i trakterna.

Eftersom jag har en hel del dotid innan bussen gar och jag hort att ni har det ratt kallt darhemma tycker jag att jag ar i min fulla ratt att fa lagga ut lite bilder sa ni forstar hur underbart vi har det...









5 kommentarer:

H sa...

Fy sjutton vad nice det ser ut! Och att glida runt på den där floden och bli lite lullig lät också riktigt gött. :) Men jag undrade först varför Martin hade sett fram så mycket emot att skada en stackars munk... Tills jag insåg att det förmodligen skulle vara ett å med i ordet. Haha! Kram kram på er!

jos sa...

Fy tusan, sukta oss gärna med mer bilder :P haha, jag vill också åka på floden - fast det festligaste jag får halsa i mig är ju i dagsläget pommac så jag kanske inte hade pallat så många timmar..Kram

martin sa...

Haha nja fanns kanske ingen anledning att skada den stackars buddhan,men val lagga sig ner och se lika slapp ut som han. =)
Och ja, det var glassigt varre ma ni tro, det vara liksom svart att fatta att man faktiskt gled ner dar pa floden i stekande sol och var smafull. Bland det basta jag gjort!

Jos; du far helt enkelt tanka pa att du kommer ha typ varldens sotaste bebis hos dig om nagra manader som jag for ovrigt kommer gosa ihjal mig med! Och nja, det ar tveksamt om man skulle tycka att det var lika harligt med en pommac med tanke pa att alla var ratt sliriga... =)

Anonym sa...

Jädrans vad härligt ni har det!! Jag funderade också på ett tag varför i herrans namn Martin ville skada en munk! :o)

Tessan sa...

Hej älskade vänner!

Fan vad gött att se att ni har det bra! Själv kom jag fram i tisdags och det kunde inte vara bättre. Underbar strand, mysigt boende, sköna människor, många barer som är såsofta att man inte ens kan välja och massa bränna förstås. Det är ju då tänkt att jag ska plugga. *harkel* Råkade dricka upp halva ön igår så idag blir det inte mycket av den varan. Haha.

Ta hand om er och så får vi se om vi ses här. Det är GÖTT kan jag be att få tala om. :)
Stora pussar och kramar.