2009-02-04

Vitlök

Jag känner att jag har en kraftig förkylning på gång, men jag vägrar! Därför har jag nu proppat i mig två färskpressade apelsiner, en tesked honung samt en hackad vitlöksklyta. Det sista kommer jag nog få fan för på jobbet, men det skiter jag fullständigt i. Just nu går min hälsa först. Och kuren funkade utmärkt när mamma poppade i mig de ovan nämnda sakerna innan jag skulle till Australien och jag hoppas det gör det även denna gång. Kanske skulle man också behöva lite mammadalt också men det har jag inte riktigt tid med förrens på tisdag. Helst vill man ju alltid vara sjuk hemma hos mamma och vara liten på nytt, men nähäe då här ska städas, jobbas, tvättas och handlas. Blir inte till o vara liten här inte.

6 kommentarer:

Anonym sa...

psssst. släng i ingefära också. its the shit!

Anonym sa...

Åh, din stackare! Hoppas du inte blir sjuk!!

Anonym sa...

Och ska det blir extra "mammigt" så ska man få en påse halstabletter och en tidning också ;-)

Kan tipsa om hammarvitlök. Det finns på Ica Maxi och är tydligen 7 gånger så starkt som vanlig vitlök... Det kanske funkar 7 gånger bättre också? :-)

Krya på dig!

nataber sa...

jag håller också på att bli sjuk. testa honung och en sked hackat vitlök igår (makedon-mamma gav alltid mig och min bror det när vi var små). det funkade. så nu ska jag påt igen. å vi borde ses snart! pöss

martin sa...

Haha tack för alla fina tips! =)
Och Cat; ja, tidning, halstabletter och en film hörde ju liksom till, man ville ju knappt bli frisk med den servicen.

Ja vitlök & honug är verkligen skitbra, kanske ska prova den där extrastarka också + ingefära, då kan det väl knappast gå fel!
Nat; I helgen borde vi nästan se till o ses en sväng va, det var ju rätt länge sen! Hugos på lördag om inte annat och kanske en förkrök? ;)

nataber sa...

lisa. vi ska till söderköping hela helgen. vitlöken fungerade och oscars pappa fyller 50. men nästa helg??!!