2010-05-24

Fantisera mera.

Vi har flyttat. Vi bor inte längre i en vindsvåning nära Folkparken.
Vi bor i ett stort rött hus med vita knutar på Finspångsvägen. I ett hus med knarrande golv och kakelugnar. Vi sitter sena sommarnätter på balkongen och dricker vin medans vi kollar ut över sjön. Hjälper Kajsa att bygga koja på tomten. På vintrarna gör vi massa snölyktor som lyser upp trädgården i mörkret. Vi har en liten mops på besök på farstutrappen. Han ligger där för Kajsa brukar ge honom massa mat och busa med honom. Egentligen hör han hemma bara ett litet stenkast från oss. Det är våra vänners hund, grannarnas, de bor i huset som hör till tomten. Det kan mycket väl vara så att de är delägare eller så hyr de av oss. Hur som helst så bor vi där allihop och lever bullerbyliv med tio minuter in till stan.
Vi bjuder ut våra gemensamma vänner på grillkvällar och när hösten kommer och när äpplena faller till marken, då är det jag som bakar äppelpaj i mitt alldeles makalöst fina kök och bjuder hela konkarongen på.

Nej, så ser det inte riktigt ut. Men i min fantasi så har jag redan allting precis klart för mig. Hur det ska se ut, hur vi ska lägga upp lånet, och vilka übermysiga grejer vi ska hitta på där i vårat lilla paradis.

1 kommentar:

Lotta sa...

Härligt! Man ska sikta högt, Lisa!