2010-05-13

Ingenting att göra.

För fem år sedan:
Bodde jag i Kimstad och började tröttna lite på hur mitt liv såg ut. Jag såg dock fram emot en hel festivalsommar med bland annat bussturné till Slovenien. Kanske tänkte jag också att det var dags att gå vidare, lämna mitt gamla liv och flytta till stan och prova på att bo själv för första gången.

För tre år sedan:
Hade jag träffat Martin och var fortfarande galet nykär, låg uppe hela nätterna och matade serier som Riket och Twin peaks och vi struntade fullständigt i att det var ny arbetsdag kl 7 dan efter. På helgerna festade vi till gryningen. Jag blev sambo igen och såg fram emot ett år på Roskilde med nytt folk. (Det visade sig dock att det inte var speciellt mycket att se fram emot eftersom vi åkte hem redan på torsdan på grund av sjuka mängder regn och en hosta som höll på att spränga mina lungor och en lätt urinvägsinfektion på det.)

För ett år sedan:
Var jag jävligt brun och gravid och längtade efter november redan innan sommaren börjat. Vi fick se Kajsa för fösta gången, pyttepytteliten låg hon därinne i magen och sög på tummen. Det var vår och vi hängde i parken när vi inte var i torpet.

För tre månader sedan:
Brottades jag och barnvagnen mot sjuka mängder snö. Vi hade en stor fläkt i vardagsrummet som följd av all is som resulterade i vattenläcka.

Igår:
Var jag och Kajsa på stan med Helena. Kvällen avslutades med mina två bästa i soffan och när den minsta i familjen somnat drack vi ett par glas rött och kollade på Apan.

Imorgon:
Tycker jag att det är väldigt fint att det bara är fredag och inte lördag. Jag hoppas på en inte allt för bakfull kille, fint väder och att få andas lantluft.

Om ett år:
Drömmer vi fortfarande om drömhuset, bor förhoppningsvis i Oxelbergen (om vi nu inte hittat huset med stort H) och ser fram emot ett större torp till sommaren och planerar (oklart vilket stadie) syskon till Kajsa.

Inga kommentarer: