2010-05-08

Lite småkörigt.

Kris här hemma. Vi ska vara på dop om ett par timmar och jag har rivit ut garderoben i jakten på kläder. Vad har man egentligen på sig på ett dop? Svart? Troligtvis inte, men nu råkar det vara så att allt i min garderob är svart. Den ena såg jag fet ut i, den andra var alldles för urringad, den andra som gjord för begravning. Och så fortsatte det. Då återstod min nyinköpta klänning, men vad ska jag ha över? Svart såklart. Sen skor - converse par ett eller två? Nää. Militärkängor, nej. Lila pumps till röd klänning - nej. Skrikit rakt ut i ren förtvivlan har jag gjort tills jag hittade ett par skor som nog passar utmärkt. Och just det - färga håret var det också ja. Klart man måste vara fin i håret på dop också. Helst nyfärgat svart. Jomenvisstserrö. Och present. Herregud denna jävla present. Jag har bytt och bytt igen. Alla jävla speldosor, silverprylar, sagoböcker och träleksaker. Stackars Alva, hon kommer simma bland dem efter idag tänkte vi och köpte en högst tvivelaktig doppresent men som garanterat blir välanvänd. I alla fall om vi får bestämma.
Så kan man undra vart i all denna kris jag får tid att skriva om eländet. Jag är nog helt enkelt för stressad så jag blir sådär sävligt lugn och tänker att det går åt helvete i alla fall. Färgen sitter dessutom i håret så jag kan inte göra allt för mycket.

Husvisningen fick vi ställa in, och det kan helt klart vara det smartaste draget vi gjort. Skulle jag gå på husvisning med färg i håret kanske?

Och varför kan man inte bestämma kläder, skor och present några dagar i förväg? Varför två timmar innan man ska iväg?
Jo jag undrar det jag också.

Inga kommentarer: