2010-12-16

En moders klagan.

Så var det sjukt igen. Jag blir snart sinnessjuk här. Ungen har inte ens börjat på dagis men snoret och febern avlöser varandra. Jag tror hon snorar sin kroppsvikt i snor per dag, och det ska gudarna veta, är inte lite. Och så kan vi ta lite 40 graders feber på det också. Tack och lov är hon rätt pigg, eller tack och lov vet jag inte. Jag hade kanske lite hoppats på att hon ville vila åtminstone lite. Man ska väl bli trött av att vara sjuk liksom. Jag är inte sjuk men förbaskat trött ändå, man blir lätt det när man har vakennätter med febrigt knytte. Hade kanske hoppats få ligga i sängen och läst nya Mama eller typ sova, men oh no. Här ska lekas och snoras och febras. Min t-shirt är stel efter att ha fått ersätta snorpapper. Mm jag vet, jag är fräschheten själv såna här dagar.

4 kommentarer:

Lotta sa...

Skruttan då! Du får se det som så att för varje ny förkylning så lagrar hon nya antikroppar!

Anna sa...

Håll ut! Det blir bättre, jag lovar..Precis som Lotta sa, sen kommer hon ha så mycket antikroppar att hon blir kärnfrisk ;-) Liten tröst nu bara mitt i allt.. Kram på Er!

jos sa...

Nu funderade jag på om Kajsa och Milo setts dom senaste dagarna, men det har dom inte mig veterligen så då kan jag berätta att Milo också börjat läcka snor igen (utan att det än en gång är han som smittat ner henne). Ingen feber den här gången dock, men jag känner igen det där med stela kläder. För bra ett par timmar sedan valde jag medvetet att snyta honom i min tröjärm, var för långt till hushållsrullen..

Hoppas hon kryar på sig illa kvickt! Och på ett sätt kanske det är tur i oturen att det kommer nu, så kanske ungarna kan hålla sig friska över jul :)

Lisa sa...

Tack söta ni! Haha vad duktigt ni är på att se det positiva, men jag antar att ni har rätt. =)

Nä Jos, jag tror inte dom träffats på ett tag så du kan vara lugn. ;) Jag tröstar mig också med det, att hon förhoppningsvis kommer vara frisk och pigg över jul. Nu har iaf febern släppt så det är bara alla ton snor som ska försvinna också. Hoppas dojjan också kryar på sig.