2010-12-18

Lite om julstädning.

Jag begriper mig inte riktigt på hysterin kring det här med att man måste städa från golv till tak så snart julen nalkas. Vissa städar till och med garderober bara för att det är jul. Själva ska vi vara borta både julafton, juldagen och annandagen. Varför ska man städa när man inte ska vara hemma? Är det inte bättre att ta en storstädning lagom tills man vet att man faktiskt ska vara hemma och njuta av ett kliniskt rent hem i några dagar? Själv satsar jag på att göra allt det där jag faktiskt tycker är roligt, som pepparkashusbak (vi får se om det är så kul som jag tänker att det är, jag återkommer), klä julgran, baka julgodis och ja, käka pepparkakor (och julgodiset) och dricka glögg. Julklapparna är köpta så det behöver jag inte bekymra mig över längre. Så får jag väl ta fram dammsugaren och dammtrasan också bara för att, den vanliga städningen med andra ord. Men ärligt talat, sen får det vara nog. Några garderober blir inte städade, jag tror inte jag kommer sitta där inne bara för att det är jul liksom.
Men vad fasen vet jag, kanske är det bara jag som är en sjukt lat 80-talist.

1 kommentar:

Lotta sa...

Rätt tänkt!! Jag har också lagt av med det mest hysteriska. Lite stärkta dukar (bara för att det påminner om jularna hemma) och annan god juledoft så är det ju klart (nästan)! :o)