2009-07-20

....

Jag har fyllt år. Hela 26 sådana år. Jag trodde aldrig att nån faktiskt var 26, utan att det är ett år som man liksom hoppar över, likaså 27. Det känns som man är antingen 23, 25, 28 eller 30. Fast jag måste erkänna att det ändå känns rätt fint ändå, tänk att bli 28 bara sådär, bara två år kvar till 30, inte jätteroligt precis.
Och jag fick så himla många fina presenter, en av dem var en symasktin, an alldeles fantastiskt fin. Så kvällen igår spenderades efter att gästerna gått hem med att sitta på nätet och leta mönster. Det ska nämligen göras en bebismössa och ett par vantar är det tänkt. Tyg är redan beställt, en hel meter, men det lär väl gå åt för fel lär det bli både en och två gånger.
Jag fick även ett fint skrivbord, där kan jag sitta och sy om kvällarna och plötsligt så fick jag något att göra de där två månaderna då jag går hemma i september-oktober. Till det där skrivbordet ska jag nu ner till myrorna och hitta en fin stol till. Det kommer bli så himla fäjt det där.

Idag går jag in i 6:e månaden av graviditeten, känns rätt fantastiskt.
Tiden går sjukt fort men ändå väldigt väldigt långsamt. Det var ju inte alls länge sen vi var iväg på en fet resa, men å andra sidan känns det som en evighet till november.
Mycket graviditetsprat blir det, men det går liksom inte att undvika. Jag vet att det är sjukt tråkigt att läsa om, men för mig är det ju liksom bland det största som hänt så det känns oundvikligt att inte skriva om det...

Nu blir det stan med bästa Tessan. Böcker och växter ska handlas, mönster ska letas och myrorna ska besökas, sen peppar jag på fika med Sofie & Splen.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jaaaaaaaaa, jag vet att jag är sjukt dålig på att uppdatera bloggen men tiden räcker liksom aldrig till riktigt... När tid väl finns så är det nåt annat som lockar men snart kommer det semesterfoton så era ögon går i kors! ;o)

martin sa...

Haha ja det är bäst för dig! Du får väl tänka lite på mig, som inte har mycket alls att göra mellan jobben och som vill läsa lite bloggar! =)