2009-07-07

Om lata sommardar och vad man gör då. Och så lite flytt på det.

Nyinflyttad och hemmastadd. När jag tittar ut genom sovrumsfönstret ser jag ända bort till Åbyskogarna och genom de övriga fönstren ser jag ut över takåsarna på nordantill, och sträcker jag lite på mig ser jag självaste Gullolle.
Jag sprang på en gammal dam i farstun i går. Vi hälsades varmt välkomna och hon sa att hon skulle ut och vattna blommorna på innegården. VATTNA BLOMMOR. PÅ INNEGÅRDEN. Det lät alldeles för ljuvligt i mina öron. Jag som är van vid betong, rännstensungar och döda djur.
Jag tror bestämt att vi kommer trivas alldeles utomordentligt här i några år framöver jag och min familj.

Jag har haft semester i över en vecka nu och innnan det blev dags för flytt hann jag med några alldeles underbara sommardagar ute på torpet.
Jag har gått barfota mest hela tiden, plockat smultron på strån, solat, badat, gått långpromenader, klappat kossor och varit på upptäcktsfärd genom snåriga skogar på jakt efter en sjö. På det hela taget en fantastisk semestervecka som jag kommer leva på ett tag framöver.
När regnet kom var det skönt, i ett par dagar, men nu får det gärna bli sol och härligt sommarväder igen, inte minst på lördag då jag ska kolla på konserter och hänga med efterlängtade vänner. Jag går av så pepp är jag!
Bob hund i lördags fick mig inte mindre sugen på att skråla med i högan sky till fina texter. De var grymma, men på lördag ska jag titta på två underbara män som sjunger låtar som berör mig, som har betytt enormt mycket under flera års tid, och ja det kommer vara magiskt!

Lillfisen har börjat leva rövare numera. Sparkarna kommer titt som tätt nu, och rätt vad det är så känner man även utanpå hur bebisen bökar omkring därinne. Rätt fantastiskt är det faktiskt. Hoppas h*n kommer gilla musiken på lördag lika mycket som jag, det ska börjas i tid!

3 kommentarer:

H sa...

Det ska det absolut göra!! Hihi jag vill känna en spark! Jag får ägna någon dag åt att hålla på din mage så kanske fisisen vill hälsa på mig. :) (Observera att klockan är 07!!!50 när jag skriver detta.)

martin sa...

Klart du ska få hälsa på lillfisen, just ju tycks den dock hålla sig undan från andra händer än just mina, så fort martin ska känna så slutas det sparka. =)

Ja jisses, det hör ju inte till vanligheten! Jobb medför vissa mindre roliga rutiner, som att gå upp i ottan tillexempel. Hehe

t sa...

hihi fan ska hämta tvn. pappa fickl förhinder. alltså när ska saker och ting sluta strula. kommer så snart så snart jag kan!! oh måste få se nägenheten oxå :)