2009-07-20

Svineri

Jag brukar inte sjåpa upp mig i onödan. Verkligen inte, snarare den som inte tar åt mig ett skvatt om hysteriet i tidningar och på nyheterna. Det där händer andra, men absolut inte mig och inte nån annan heller jag känner. Herregud, hur mycket kan man förstora upp saker? brukar jag tänka.
Jag brukar ta pandemier och liknande skit ungefär lika allvarligt som när Ebba von sydow köpt en ny tröja och visar upp i bloggen ungefär. Men den här jävla svineriet om svininfluensan får mig fan riktigt nojig. Inte gör det saken bättre att till och med min mamma som aldrig, och då säger jag ALDRIG lägger nån vikt i sån där skit, och enligt henne är man inte sjuk förrns man har 41 graders feber och ligger för döden, innan dess kan man gott jobba. Men när till och med hon säger att det är otäckt och att man nog, speciellt jag borde gå att vaccinera mig, då börjar man fan undra.
Det gör inte saken ett dugg bättre av att det ligger en 22årig snubbe på Vrinnevisjukhuset här i Norrköping med eländet och smittar ner varenda sjuksyrra och läkare som jobbar där. Jag kommer nog vägra sätta mig fot på det där stället ett bra tag framöver.

5 kommentarer:

Cat sa...

Woa, jag med! Cancer har jag iofs var och varannan dag, men smittsamma sjukdomar... Det är ju sånt som händer andra. Ändå fastnade jag framför tvn när de berättade att hans tillstånd är kritiskt och att han skulle till Karolinska. Fan, jag kommer bli smittad!

Vad avis jag blir förresten... Jag vill också kunna sy. Finns massor med bloggar med fina barnkläder. Och vuxenkläder.

Hoppas allt är bra med dig och liten i magen.

Kram

martin sa...

Haha ja jag är liksadan, fast nu var det ett tag sen. Annars hade jag ofta bröstcancer, måste sluta sig att ojja sig för allt!

fast avis vet jag inte om du behöver bli riktigt, jag kan ju faktiskt inte sy alls, men jag hoppas på att lära mig. Skulle vara så himla kul att kunna sy lite eget...

Hoppas du har det fint du också och att inte trotset därhemma går allt för överstyr. ;)

Linnea Östling sa...

jag är med nojjig som fan.. tvättar frenetiskt händerna typ 100 gånger om dagen! kan inte vaccinfan komma snart så man kan sluta nojja sig.

Emelie Jensen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emelie Jensen sa...

Nu är det ju såhär lilla Lisa, att hur många drabbas inte av vanlig influensa och dör av den varje år? Jo hundra tusentals över världen dör varje år i vanlig influensa. Hur många har dött av svininfluensan ett hundra tal och det över HELA stora världen. Jag tror inte att du behöver oroa dig gumman. Om man tänker efter så är det nog vanlig influensa man ska vaccinera sig emot. Det här med svininfluensan är bara ett uppblåst skitsnack för att få folk att tänka mindre på den ekonomiska krisen och mer på döden.
Du kan nog vara lugn gummsan =D