2009-11-09

Den 9:e november.

Det är idag det. Dagen som vi längtar efter i sju månader. Ett datum som taget lite sisådär på måfå, med en radie på en 2 veckor plus. Men likt förbannat så hankar man sig fast vid just det här datumet, det första möjliga liksom.
Men idag ser det onekligen ut som att jag får roa mig med att tvätta istället för att föda barn. Pratade och trugade lite med den förut, men lillfisen verkade inte göra några ansatser alls till att vilja komma ut.
Jag har nu sagt att jag inte kommer ringa en käft innan bebis är ute, och det förutsätter att den kommer alldeldes snart för annars blir det ensamt. Det är nämligen rätt tröttsamt att höra rösten man ringer till gå upp i falsett så fort de hör vem det är, så får man börja samtalet med ett NEJ ingen bebis än! Men vi får väl se hur det blir med det, jag vill fika i veckan och då måsta man ju såklart ta kontakt med folk.
Men visst ja, fejjan! Tack gode gud för fejjan!

3 kommentarer:

jos sa...

Haha, ja tack och lov för fejjan ;) Var helt hopplöst att ringa folk där mot slutet.. Kristina berättade att i Norge lägger dom på en vecka för förstföderskor vid ultraljudet, och så berättade hon också att 11 dagar är nåt slags medelvärde på hur många dagar man brukar gå över första gången. Oj, det där lät inte så peppande, förhoppningsvis behöver ni inte vänta många dar. Menade bara att du har helt rätt - man naglar fast sig vid det där datumet så pass att man nästan planerar 1:årskalas till samma datum det kommande året. Rätt vad det är så är er lillfis här! Lycka till ifall vi inte hörs något innan det är dags :)

Cat sa...

Smsa ;)

Törs jag tala om att Amelie kom 9 dagar över tiden? Jag hade allvarliga funderingar på att hoppa ner från köksbordet och göra ett magplask på golvet så att ungen skulle flyga ut.

Håller tummarna för att det är dags snart. Du ska veta att jag är så himla avundsjuk, jag vill också föda barn!!! :D

martin sa...

Tack för de bägge peppande upplysningarna! ;)
Jag blir fan tjutfärdig vid tanken på att det inte alls är omöjligt att gå omkring här i två veckor till. Nu är det likosm bara bebis bebis bebis som rör sig i huvet!
Tack för lyckönskningarna, men som det ser ut nu hinner vi höras och ses både tio och tjugo gånger till innan det är dags.