2009-11-15

Det här med fördomar.

Tillåt mig att vara fördomsfull. Jag vet att det kan vara bland de värsta egenskaper man kan ha, och jag är expert på att vara just fördomsfull. Tyvärr. Men å andra sidan är jag inte den som är sen att ändra mig om det visar sig att jag har fel. Så därför, efter att ha läst det här tänker jag att det säkert var rätt åt fan. Med tanke på hur mycket vidriga äckliga västerlänningar till karlar vi såg därnere, släpandes runt på flickor, inte mer än barn med sliskig kåt blick så kan jag inte låta bli att vara det även i detta fall. Nu trampar jag kanske på ömma tår, kanske handlar det inte alls om det. Kanske handlar det bara om droghandel eller sexköp på det där hotellet i största allmänhet. Då ber jag verkligen om ursäkt. Nej.
Kanske handlar det också om en helt vanlig karl som tröttnat på kylan i svedala och bara råkat ut för ett hemskt överfall. Och då ber jag verkligen om ursäkt på rikigt, men som sagt, fördomsfull var det ja.

Inga kommentarer: