2008-11-24

Halkafötterskorringoslo

Jag behöver nog inte berätta att det är ofantligt (nåja, i mina mått sett) mycket snö här i norrköping idag. Vad jag däremot känner för att berätta är att jag tvingade ner migsjälv och martin till stan för att köpa snöskor. (Det höll på att sluta med både brutna fötter, lårhalsar och svanskota i den jäkla halka som råder, men med ett järngrepp om martin klarade jag mig relativt väl.)
Jag hade väl tänkt mig ett par skor på skopunkten för en sisådär 400 spänn. Men icke! Istället blev det ett par Björn Borgskor för en tusing. De hade nämligen bestämt sig för att hamna i mina ägor, så jag hade liksom inget val.
Men ack, vilka fina skor jag har nu! Och så sköna sen! Nu behöver jag aldrig med ha kalla fötter med sprickor i hälarna, de kommer må så bra nu, mina små (?) fossingar. Problemet är väl bara det att jag egentligen inte har såhär mycket pengar. Det var sparkontot som fick bekosta mina dyrgripar, men har det riktigt tur kanske det kan få tillbaka pengarna imorron. Jag får nämligen femton å ett halvt i lön imorron så jag kan väl tycka att jag är värd skorna trots allt.

Jag hade även tänkt att hämta ut min fina ring som jag fått av mormor (mormors mormors från början) som har varit inlämnad för utslagning, men den hade hamnat i fel fack så det var ingenting gjort på den den här gången heller så det blir väl till att vänta ytterligare några veckor. Irriterande!

Efter en helg fylld med fest tar jag nu ett djupt andetag och gräver ner mig med jobb igen, men på fredag säger jag hejhej till Oslo för första gången och linda (inte första gången).

1 kommentar:

H sa...

Jag köpte så dyra skor förra vintern och det var ju SÅ värt det! Luffsar ju runt i dem i år igen liksom. :)