2008-11-10

Söndagmåndag sång

Schwung sa det och så sitter man här igen i pyjamas och inte gör ett skit en ledig måndag till trots. Fortfarande seg efter lördagskvällens bravader då det krökades friskt till fyra-femsnåret i söndasmorse.
Då middagen med Martins familj och en krogrunda efter det var avklarad begav vi oss till Bifrost och drack billig öl med massa knutters. Jag vet inte vad jag ska säga om det riktigt, men om jag säger att det var intressant så är jag nog inte helt ute och cyklar.

Söndagen spenderades ganska så passande i soffan med en drös med filmer, bla. Baraka (inte att rekomendera när man är trött och bakis), All the boys love Mandy Lane (skitdålig) och Polisorkestern som försvann (också ett sömnpiller.) men man kan väl inte begära allt för mycket av en söndag som sådan.

Idag ska det handlas, tvättas och hälsas på en bebis. Innan dess kryper jag ner i soffan med en bok och lyssnar på The tallest man on earth och njuter av att ytterligare en måndag snart är avklarad.

Inga kommentarer: