2008-12-22

En sne eller inte

Trettiotre timmars arbetspass är över och enligt lagens alla regler borde det stå VILA på schemat, men icke då! Här hemma är det julstäd som gäller större delen av dagen, sen blir det julgransköp (och bråk om hur vida vi ska ta hem den stackars snea granen som ingen annan vill ha ((det brukar vara jag som tycker synd om den och promt envisas)) eller det stora vackra granen som ser ut som den i Kalle ankas jul.)

Imorron är det arbete till tre för att sen gå ner på stan och inhandla de absolut sista klapparna i nåt slags panikartat-slånerallamänniskor-hat.
Och som tack för det ska jag jobba julafton och juldan. Väldigt roligt.
Verkligen.

Idag lyssnar jag på musik av Roky Erickson, han gör min städning rätt mycker lättare.

3 kommentarer:

jos sa...

haha, jag brukar också falla för dom där granarna som ingen annan vill ha. i år blev det dock en enormt stor gran märkte vi när vi kom hem, den såg inte alls lika stor ut när vi "hittade" den i skogen..

H sa...

usch jag ska med ner på stan imorgon. det kommer bli läskigt!! men det får bli in och ut så fort det bara går!

Anonym sa...

tungt! jag hade velat åka in till stan idag men insåg att det vore ett kamikazeuppdrag. typ tredje gången i rad jag är hemma i sthlm utan att gå på stan. :P
hoppas du får en fin jul iallfall tänkte jag säga, trots jobb!