2008-12-02

Julfint

Tisdag och två dygn efter en fantastisk oslohelg känner jag fortfarande av sviterna. En helg som bestod av mycket skratt, vin och skitsnack, svindyr mat (och öl)rockbarshäng och efterfester samt en borttappad (läs bortsupen) plånbok.
Jag är otroligt trött, märkligt att jag klarade mig undan bakfyllan både lördan och söndan och så kommer den nu istället.

Jag är trots min trötthet mäkta nöjd med vår julfina lägenhet som jag under gnäll storstädade och adventspyntade igår, men ack vad det var värt all möda. Nu vill jag vara instängd här i flera dygn utan att behöva gå utanför dörren men jag har jobb som behövs jobbas, träning som ska tränas och fika som ska fikas så inget med det alltså. Nästa husliga sysslor blir julbak och julskinkekok. Sen när julen väl kommer så är det bara till att jobba hela julhelgen, tacksamt! Förhoppningsvis hinner jag iaf med halva Kalle anka och julmatsrester hemma hos mormor och morfar, och det är nästan huvudsaken.

Inga kommentarer: