2008-12-04

Tatueringsplaner. Igen.

Efter min förra misslyckade tatueringsplan har nu en ny plan börjat ta form. Eller den har redan tagit form, jag vet precis hur jag vill ha den och vart jag ska ha den. Problemet är bara att det är en väldigt speciell tatuering som inte vilken tatuerare som helst kan göra så det har krävts en hel del letande.
Jag fastnade för två.
Den ene i Norrbotten och den andre i Philaldelphia. Valet var inte helt enkelt eftersom den i Norrbotten har bokningsstopp fram till juli, så man kan räkna med ett års väntetid, och Philaldelphia ligger ju några mil härifrån så att säga. (Och det skulle dröja minst ett år innan jag ens har råd att åka dit.) Jag är ju dessutom väldigt ivrig av mig, så har jag väl bestämt mig för något vill jag göra det NU, men klokheten får nu ta överhanden för jag skulle ta livet av mig om jag inte blev nöjd med tatueringen som jag låter någon annan göra. Jag nöjer mig inte med någon annan!

Hur som haver...
Jag ringde upp till norrbotten för att höra mig för, (och fick höra underbar dialekt)och han bekräftade det jag redan visste, ungefär ett års väntetid. Jag sa att jag bodde i Norrköping så att jag inte åkte dit för att chansa på en dropp in tid. Då säger denna ljuva stämma att han minsann ska åka hit på tatueringsmässan i april så han bad mig skicka över bilden till honom så kanske han kunde gadda mig där på mässan. I april.

Ibland har till och med jag tur!

Ibland, sa jag... det är ju inte ens spikat än, men ändå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter spännande, kan man få en hint om vad den föreställer? :o)

Anonym sa...

Kul! Hoppas det löser sig. Men nu är jag nyfiken på vad det är för tatuering :-)

H sa...

Flyt! :) Kommer bli kanonfint tror jag! Vet heter norrbottningens studio? Vill med tatuera mig igen!