2009-01-26

gråa dagar skyndar aldrig på

Jag vet inte för vilken dag i ordningen jag vaknar upp till en grå, dyster och regnig dag. Jag som hade tänkt en långpromenad i åtminsone lite solsken. Min kropp och själ behöver lite ljus.
Det är lätt att glömma att det faktiskt inte var länge sen det var strålande sol och dagar i ljus som vi sällan har här vintertid, men tyvärr är dessa dagar högst sällsynta och allt man minns är en helt vanlig svensk vinter med regn, blask och gråa dagar.
Men jag trotsade regnet, på med hörlurarna och gick och gick till dystra toner av Grand archives.
På väg hem hämtade jag ett paket på posten. Väl hemma la jag mig i badkaret och duschbadade i nästan olidligt hett vatten med The tallest man on earth på högsta volym.
Tänkte tillbaka på helgen som var. Ny stad, nya marker. Nya, trevliga ansikten. Glashiss upp till flådiga Skybar iklädda mustasch och dricka svindyra drinkar för att sedan avsluta kvällen på Subway.
Det var ett skönt inslag mot annars samma vanliga förfester som allt som oftast avslutas på Hugos.

Imma på speglarna, ånga i hela badrummet.
Långsamt långsamt tinade jag upp.

.....

Öppnar mitt paket från Halen´s, fiskar upp en bikini och ett par vida strandbyxor. Ler lite åt mitt gnäll om grått väder.
Knappt tre veckor kvar.
Lycka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Urk. Själv är jag inte frisk än...ska minsann sätta mig och bläddra i H&M-katalogen sen då kanske jag får en skymt av nåt solaktigt!