2009-01-28

små, små stunder av glädje

Det finns stunder som förutom alla när & kära, gör livet rätt underbart att leva. Små stunder, en sekund eller ett par minuer där man aldrig vill göra nånting annat.
Och eftersom jag är för tidigt uppe och inte har något bättre för mig tänkte jag dela med mig av några av dessa stunder:

* Köra bil med en lite för tung fot på gasen en solig vår/sommardag med musik på högsta volym och skråla utav bara fan. Det ger nån slags euforisk känsla av frihet och att jag minsann kan allt. (Favoritlåtar: Walk the line - Johnny Cash & There's a lot of things to do before you die - Johnossi)

* Vakna upp till fågelkvitter

* Gå barfota i sommardagg (okej, det går bra utan dagg också)

* Bli hejdåpussad halvt om halv i sömnen av M innan han går till jobbet

* Ge en gatumusikant på drottninggatan en tia för att sedan få ett jätteleende som tack

* Göra brolinsnurren från bryggan på landet

* Första ölen efter uppackning av tält och befinna sig på Roskilde

* Första sommarkissen bakom busken i Folkparken

* Åka bergochdalbana

* Åka slalom och känna att man har flyt som tusan, hej å hå vad det går!

* Sista minuten av ett spinninngpass där man har gett allt och man är så trött att benen skakar.

* Rysningarna man får av en jäkligt bra konstert och bandet börjar spela ens favoritlåt

* Sitta i fören på en motorbåt med fötterna dinglandes utanför med vinden som fläktar i ansiktet

...

Det finns ju betydligt mer än tolv saker som gör mig glad, men det var åtminsone några. Lite tragiskt dock när jag la märke till att det mesta som gör mig glad handlar om sommar, men det är nog så också...

3 kommentarer:

Anonym sa...

ååh jag fick pirr i magen av alla sommarsaker! gah va jag längtar!

Anonym sa...

Du får göra en egen lista för saker som gör dig glad om vintern :-)

Anonym sa...

Jag tycker din lista säger det mesta egentligen! :o) Klart ni ska till Ennesbo i sommar!