2009-01-03

Skridskoförväntningar går i kras

Jag vaknade upp med förträngd bakfylla, ivrig som ett litet barn. Idag skulle det åkts skriller! (Ja H, jag är nog på dinda ändå.)
Nu är det istället flera centimeter snö på backen och Martin förklarade att man inte alls kan åka skridskor på sjön då. Eller jo det går men då måste det skottas utav bara den och det var det ingen av oss som var speciellt sugna på. Och ju mer jag tänker på det så låter det lite läskigt ändå. Att bambi på hal is skulle åka på snötäcke och inte se alla ojämnheter. Det skulle kunna sluta illa.

Dumma snö!

Eller nä just det, inte klaga över skitsaker var det ja!

Nån som vill åka pulka då?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Här har det åkts både pulka och skridskor (dock inte på sjön)...eller ja, vissa av oss har åkt iaf. Förresten, jag har det där saltet hemma nu som jag pratade om. ;o)

H sa...

Ja! Skriller! :)Och det är bra! Inte klaga över skitsaker! Hihi.

martin sa...

L: Haha härligt! Jag fick åka skriller trots allt, men det var inte lätt när man inte har åkt på tio år. =)
Men vad klantigt av mig, jag var ju på Ikea dan innan nyår, men då hade jag inte en tanke på att kolla efter det där saltet, rackarns också!

H: Nä inte klaga det är bara idiotiskt, och ja skriller faller liksom bättre i mun. =)

Anonym sa...

Vilken tur att jag köpte två paket då! :o) Ger det till Annika så får du det av henne nästa gång ni ses, antar att det blir innan du och jag träffas iaf.

martin sa...

Aaw, vad snäll du är! =) Tusen tack! Hehe ja jag gissar också på att blir innan vi ses trots att vi är rätt duktiga på att jobba om varandra.
Ha det bra