2009-01-22

Ändrade resplaner

Tack vare min vän Linda har vi nu kommit fram till nya och betydligt bättre reseplaner. Istället för att åka till Vietnam och hem från Bangkok ska vi nu istället avboka våran resa helt.
Men givetvis ska en ny resa bokas in.
Nu landar vi istället i Bangkok, åker billig buss till Siem Reap i Kambodja där angkor wat ligger. Kollar läget i norra delen av landet för att sedan åka Mekongfloden upp till Laos. Därifrån åker vi sedan in i Vietnam, nedåt längst kustremsan in i södra kambodja. Njuter av sol och bad för att sedan avsluta resan i Bangkok.
Och på den ändrigen kommer vi spara in närmre 12000 spänn, och den mina vänner är drygt en årshyra av vårat kära torp. Men det bästa: Vi får nästan två dagars längre resa, (vi åker den fredag den 13e (lite läskit iofs) istället för den 16e) dessutom kortare flygväg och nu det allra bästa: vi kommer spendera nästan en hel dag i Moscow (Tessan, Moskva, du vet? ;)) Moscow Moscow tralalalaaa liksom... Här ska sjungas!
Jag ringde min beresta vän Baleo för att kolla läget o höra vad han tyckte, och han älskar både Laos & Kambodja så han tyckte att det var en ypperlig plan, så framöver ska vi dricka öl och få restips.

Ja nu är jag så ivrig att jag nästan kissar i byxan.

Inga kommentarer: