2009-03-16

Koh lanta, Thailand

En buss pa 16 timmar med kass mage var INTE att rekomendera, men det gick. Jag misstanker dock att jag var ratt skyldig till att tomma ut hela bussens toalett pa en rastplats precis utanfor en restaurang. Jag hittade namligen inte vart jag skulle spola och trampade darfor pa varenda spak jag kunde hitta, nar jag kliver ut fran toan har bussen stannat och under bussen, fran ungefar det stallet toan sitter kom en flod med jag villinteveta-grejer. Jag tankte att namen herrejavlar vad har jag lyckats med nu, gomde toarullen under armen och traskade darifran med en kansla av att jag aldrig mera ville kliva pa bussenjaveln igen, men ingen hade nog uppmarksammat att det var just jag som var boven sa det var ratt lungt.

Efter att ha lekt detektiver pa det learning centre som vi vet att Tessan och Ellen bor pa och efter att ha letat oss egenom hela stranden utan storre framgang fick vi slutligen ge upp opch ringa. Hon trodde ju att vi var in Kambodja eller kvar pa Phu quoc sa hon blev skapligt paff nar jag fragade om de var sugna pa en krok. Och jag vill lova att jag nog aldrig har kant mig mer valkommen nagonstanns an nar jag traffade Tessan.
Och krok blev det! Vi har inte festat nanting pa hela resan forutom en kvall i Vang vieng och nan kvall pa Don det sa det var skapligt skoj. Nu har vi kort tva dar pa raken och ett tjatter som inte var av denna varld, vet inte riktigt hur manga ganger vi gatt omkring med lycksaliga leenden och mumlat: alltsa fatta hur jalvla underbart vi har det!
Ikvall blir det dock lungt, funderar pa att aka ivag pa aventyr imorron, till en liten o harutanfor dar man kan simma in i grottor, simma under vatten for att sedan komma in i en fantastiskt vacker bla lagun och jag tycker ju det later smatt fantstiskt sa jag ar ivrig!
Nu ar det krubb som galler ar precis vralhungrig men som vanligt tar det val ett tag att bestamma var av alla tusen stallen man ska kaka pa.
For ovrigt och appropa mat sa drommer jag om den morkaste fullkornsmackan man kan hitta med en ostskiva och rod paprika pa. Jag ar grymt trott pa frullen som serveras i Asien, antingen ar det flott med bacon & agg och det kan jag inte ata pa mornarna eller sa ar det en torr baguett med ost och skinka som smular sonder innan man ens stoppat den i munnen. Det ar tur att det finns fruktsallad att yoghurt pa de flesta stallen...
Ge mah en fullkornsmacka nu tack, jag lovar att jag betalar dyrt!

Peace!

2 kommentarer:

H sa...

Grymt avis jag blir när jag tänker på att ni är tillsammans där nere nu! Vill också hänga mer er på en strand och dricka öl! :) Men jag får väl ta en fullkornsmacka med ost för att väga upp det hela... !
Hittade för övrigt inget som såg ut som påminnelser i posten och växterna lever!
Kramar!

Anonym sa...

Hmmm, frågan är om inte fullkornsmackan också blir torr innan den hinner fram till dig. ;o) Idag sjunger fåglarna högt så hoppet om våren är starkt!