2009-03-05

Under andra omstandigheter

Under anrda omstandigheter hade jag idag lyft luren och ringt till 3e vaningen pa Dagsbergsvagen 141.
Jag hade talat om hur fint vi har det och berattat om vara aventyr. Jag hade talat om att det hade varit alldeles for varmt for att de skulle trivas har men att de nog hade funnit det ratt intressant att disskutera med alla de gamla visa man som finns harnere. Jag skulle sagt att vi nu kommit till Vietnam, till en liten hamnby som alldeles underbart vacker. Att vi imorron ska aka vidare till en o precis har utanfor och att vi dar ska sola och bada i massor.
Men framforallt hade jag sagt; Grattis morfar!

Nu ar omstandigheterna annorlunda. Det finns ingen som satter sig dar i stolen i koket och lyfter pa luren, det kommer det aldrig mera gora...
Jag har ingen minneslund att ga till. Jag lagger inga blommor och tander inga ljus. Men med stumma lappar viskar jag till dova oron; Grattis morfar, halsa mormor att jag saknar er en hel massa....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kram på dig Lisa!

H sa...

Vad fint! Och grattis Lisas morfar!
Var precis hemma hos er och hälsade på ett par törstiga växter för övrigt! Och vad spännande (och gulligt) med presenter.. Jag kommer vara brutalt nyfiken i ett par månader! Hihi. Kramar! Till Martin med!

Linda sa...

Hej!
Vill bara tala om att min mob har pajat. men som vi sagt sa vore det ju nice o ses i bangkok. sa detta ar ulrikas nr.oo47 41185843.

Har ju inte ditt nr heller ju nar jag inte kommer in i mob:(
Men hor av er nar vi narmar oss slutet o ni tankt dra till bangkok.
Hoppas ni har det toppen det har vi.
puss hej!


41185843