2009-03-26

Kvällsdrömmar

Jag gjorde misstaget att kolla på Room service igårkväll. Johnni, Mattias och Melker gjorde ett så makalöst fint kök.
Jag låg i soffan och suckade hänfört och mumlade, vill ha, vill ha ungefär tusen gånger. Detta medförde att jag började dagdrömma (eller snarare kvällsdrömma). Jag stod där i vårat überfina kök, placerat i ett stort hus mitt ute på landet och tittade ut genom fönstrena och såg gärsgårdar, kossor och skog. En bit längre ner en sjö med en eka intill bryggan. På tomten sprang rufsiga ungar omkring och busade. I köket stod degar på jäsning och grytor som puttrade på spisen.
Vi äger ett litet B&B där några gäster övernattar ibland och njuter av naturen och av min alldeles utomordentligt goda mat i vårat fantastiska kök.

Det är givetvis svensk vår/sommar året runt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kommer att vara stamgäster! :o)

martin sa...

Ni är så välkomna så! Du får hjälpa mig lite med grödorna dock. ;)