2009-03-21

Snart hemfard

Om en timme kommer baten som ska kora oss till Phuket, dar ska vi ta in en natt pa ett guesthouse for att imorron aka vidare till Bangkok for att spendera ytterligare en natt. I arlighetens namn kan jag erkanna att jag gladerligen skulle satta mig pa flyget hem redan nu istallet for att spendera tva helt meningslosa dagar pa stallen man egentligen inte vill vara pa.
Jag langtar hem, jag vill ha en fullkornsmacka med ost och paprika. Jag vill traffa mamma. Jag kan inte komma ihag hur Helenas rost later, vilket ar markligt. Jag sa det igar varpa Ellen sa; men lisa, hon later ju precis som du!
Jag skulle nog, (detta trodde jag aldrig jag skulle skriva) inte klara av att vara borta nagra langre stunder, jag ar alldeles for hemmakar for det. Fast visst, skulle jag inte aka hem pa mandag skulle jag ju garanterat sett fram emot nasta land, det ar nog bara for att det at sa nara nu. Och det ar var har jag hort, och jag kan inte sluta att tanka och langta efter varat torp.

Igar var det fodelsedagskalas for den allra finaste Tessan. Det dracks drinkar pa stranden fran tidig dag till sen natt. Det kandes som ett fint avslut pa resan och jag kanner mig ratt tom nu nar jag ska lamna on och bara tanka pa hemfarden, som for ovrigt kommer att spenderas med 12 timmar pa Moskvas flygplats. TOLV javla timmar pa en av det varsta flygplatser jag varit pa, man ar ju inte jattepepp direkt. Jag hoppas dock pa att mota upp Linda och hennes kompis i Bangkok och prata lite skit, det skulle verkligen vara skoj!
En trost till hemfarden ar att jag har laddat ner Thastroms skiva till mobilen sa jag har ljuv musik i mina oron.

Nasta gang jag skriver ar jag formodligen hemma om inte ryssjavlarna krachar med flyget vill saga. Aeroflot kan precis lika garna bli en aeroflopp...

4 kommentarer:

H sa...

Eran resas bästa inlägg! Haha. Om jag får vara väldigt egoistisk. Vilket jag får för det är dags för er att komma hem nu! Jag älskar när folk säger att vi pratar likadant. Det är fint tycker jag. :) Ses om några dagar! Woho!

Linda sa...

sorry pullan vi ses i maj, vi aker ju till flygpaltsen i morgon 05:00
men tiden gar ju sa jakla fort sa det ar ju snart maj. ni verkar haft en toppen resa o det har vi med. stackars er sagerjag bara o vanta i moskva i 12 timmar, kan det ens vara lagligt ;P
Vi har bara 4 timmar dar pa hemfarden o det ar guld.

Anonym sa...

åh, är det redan dags att åka hem?? Ni är såå välkomna hem, det ÄR verkligen vår nu! :o)

Anonym sa...

åh, gumman. vi hade så kul ihop! vi saknar er redan!!
men det får vi ta igen i sommar!
hoppas ni inte dog i moskva, för mig blir det inte 22 timmar i peking, utan bara 3 i Kuala Lumpur..och det kan man ju stå ut med!
PUSS