2009-05-11

Festivallycka

Yes yes yes! Jag dansar lyckodansen härhemma. Anledning; Hultsfred i sommar. Okej, en dag. På lördag. Men det är en dag på festival med bra band och underbart häng med vänner. Det bästa av allt är att biljetterna inte kostar oss ett jota eftersom vi har presentkort på Ticnet. Detta tack vara en vinst till Martin och att ovanstående vänner gav mig ett fett presentkort därifrån på min 25-årsfest för att jag skulle åka på Roskilde i år, men med en bebis i magen passar det sig inte riktigt med en veckas fylla i lera, i tält. Okej nykter i lera och tält, men det lockar inte allt för mycket. Men Hultsfred en dag lämpar sig alldeles utmärkt.
Jag ska leta fram de sunkigaste festivalkläderna längst inne i garderoben och så ska jag korva ner mig i dessa och leva loppan nykter i en enda underbar dag.
I love it!

Så här såg det ut på Hultsfred för 10 år sen, min allra första festival. Långt innan weissweinmongon och bussar, på den tiden då dunken och kall ravioli regerade.
Jag härjade tydligen en del redan då...



Och min kära familj/släkt som ser det här, ni förtränger den här bilden genast va!?

3 kommentarer:

"Moster Lotta" ;o) sa...

Hahaha, 10 år sedan?? Fast jag VET ju vad du sysslade med på den tiden ju. ;o) Kul med Hultsfred iaf, pratade just om den festivalen igår med mina jobbarkompisar. De flesta verkar ha nån anknytning dit. :o) SJälv jobbade jag ju där i två år. EXTREMT kul hade jag!!!

Lotta sa...

Jo minsann, jag har stått i öltältet och sålt förfriskningar. Det var på den tiden det bara fanns ett öltält, numer är det väl flera stycken va? Fritt inträde och backstagepass var lönen... ;o)

Lotta sa...

Jo, biljetterna kostar väl en del nu kan jag tänka! Jag var förresten där -93 och -94 tror jag. Urk, vad längesen det var...