2009-05-15

Paket och shopping

Idag har jag fått paket. Bara sådär tänkte jag, men det visade sig att jag hade namnsdag, men ändå! Jag har aldrig fått paket på min namnsdag, men imorse när jag vaknade låg det ett fint paket på kudden, i paket låg en bok. Och så var det morgonhumöret på topp!
Nåja ett litet tag åtminstone, tills jag återigen stod i garderoben och rev bland kläder jag inte längre kan ha och började stortjuta. Då visar han sig återigen från sin underbaraste sida, min käre M. Han påminner mig om att jag minsann har 2000 kr kvar av min present som skulle gått till tatuering. Så frågade han om vi inte skulle gå på stan och sätta sprätt på dessa.
Alltså ibland vet jag inte vad jag har fått tag i för magisk kille! (Kanske beror det på att han själv tycker att jag ser ut som en falukorv i mina gamla kläder, trots att jag faktiskt gått ner i vikt och inte tvärtom, men det är ju den där magen som helt appropå har börjat växa, men det kanske är högst naturligt... Men är det så, så är han i alla fall god nog att inte säga ett knyst om det.)

Sagt och gjort, nu är vi hemkomna efter en shoppingtur med lunch samt en glass i solen på hyllan. Två par byxor, en kjol och en klänning rikare. Och ja, jag vet att det är überkorkat att handla kläder nu, men jag tror att jag lyckats köpa smartkläder som jag kan växa i också, så jag slipper att slänga dem efter en månad. Och den där bikinin jag skulle köpa, den får helt enkelt vänta tills nästa vecka, för idag orkade jag inte bli sur över att inte kunna ha någon.

Ikväll ska jag på vernissage och titta på fittor/fjossor/snipor/pullor/ullor och ja, det kan helt enkelt bli väldigt skoj! Förhoppningsvis hinns även lite parkhäng med också.

1 kommentar:

Terror"goes emotional"Kamlin sa...

DU MASTE HA KLADER ATT VAAAAXAAAA IIIIIII!!!! NU LIPAR JAG IGEEEEEEN!!!! AAAAARRGGH, MAAANGA VOKAALEEER BLIIIR DET MIN LILLA LILLA VAN MASTE VAAAAAXAAA I SINA KLAAADER! Alskar dig!