2009-05-05

Fint

Igår när jag kom hem från jobbet vid sexhugget blev jag glatt överraskad när det stod en lasagne och gottade sig i ugnen och köksbordet var fint uppdukat. Lägenheten som tidigare var rätt stökig var klinisk ren och det luktade mumma i lägenheten. Ibland kan han verkligen överrumpla mig, min käre sambo. Sen blev det filmmys i soffan och jag trodde in i det längsta att jag skulle överträffa mig själv angående tröttheten, men när det återstod en halvtimme så somnade jag som en stock i soffan och återigen vann tröttheten, när ska det sluta?

En annan mycket fin sak var att min vän var här imorse och visade bild på det lille pyret som ska komma till världen veckan efter våran lille knodd är beräknad. Mina nerver lugnades lite, men jag är fortfarande nervös och enormt förväntansfull över morgondagen.
Det hela är mycket festligt tycker jag att vi bägge gick och smög med alkoholfri öl på hennes 30årsfest för ett par helger sen, både helt ovetande om varandras hemlisar.

Nu är det dags för arbete, känns inte alls lockande men snart är det helg igen och då hoppas jag hänga med vänner, en av dem har jag nämligen inte träffat sen vi var i Oslo i november, så det är sannerligen på tiden.

3 kommentarer:

jos sa...

min trötthet lugnade sig nån gång efter v.14-15, då fick jag överskottsenergi istället. dock gick den inte att fokusera så jag kände mig mest allmänt dampig..

Lotta sa...

Najs! Lycka till idag gumman!

Kram

martin sa...

Jos: Okej, då finns det hopp alltså? även om det är svårt att tro nu, men i de bästa världar kanske jag blir av med skiten om en vecka typ, jag håller tummarna. Hellre okontrollerad överskottsenergi än kopiös trötthet!

Lotta: Tack tack =)