2009-05-10

Kreativa söndag

Idag har jag varit så fruktansvärt kreativ att det nästan inte är sant.
Jag har varit på långlångpromenad, jag har städat, storhandlat, gjort två italienska smörgåstårtor.
Det mest nöjessamma på hela dagen var dock när jag plingade på min vän S i förmiddags och konstaterade att mina kära vänner var gravt bakis, den ena så illa att hon pendlade mellan sängen och toan.
Så går det kära vänner när man hinkar i sig massa sprit på en klassfest! ;) Själv tröttnade jag på fyllbyttorna runt elva och gick hem och la mig efter tre glas alkoholfritt vin.
Om inte detta vore nog en söndag som denna så har jag även varit på teater. Japp, det är sant! Jag har inte satt min fot på en teater på säkert 15 år, men när en vän ska inta scenen i en pjäs där det bara är hon och en till i över en timme så måste man såklart masa sig dig och beskåda det hela. Två kvinnor av samma sort heter den, och var fantastiskt bra. Grymt imponerad av Frida och hennes talanger, hon ägde! Så hädanefter kanske man borde gå lite mer teater för det var ett mycket bra söndagsnöje!

Inga kommentarer: