2009-09-30

Struktur

Det här med att strukturera upp grejer har aldrigt riktigt varit min grej. Men nu jävlar! Vi var på Ikea igår och ett av köpen blev en byrå som vi snickrade ihop när vi kom hem. I den där byrån har jag lagt in små avdelningar där man kan lägga små pyamasar i ena, boddys i andra och byxor i den tredje osv. Så nu börjar ett litet rum lämpat för en liten bebis ta vid. Egentligen vill jag göra iordning allt precis just nu bara för att det är så himla roligt, men än finns gott om tid så resten av bebisbestyr och inhandlingar får vänta ett tag.
Som om inte den alldeles utomordentligt strukturerade byrån vore nog så har jag även rensat ut hela skafferiet. Ut med riskartonger, mjöl/havregrynspåsar och in med fina glasburkar till diverse specerier istället, så numera har vi också ett fint skafferi som man slipper skämmas ihjäl över om nån utomstående skulle kolla in.
Nästa projekt bli att rensa ur klädkammaren, eller snarare skräpkammaren som min mor brukar säga. Trots att vi alldlels nyligen har flyttat är den där kammaren precis överbelamrat med prylar och väldigt otympliga saker som inte alls hör hemma där utan i källaren, eller kanske ännu bättre på tippen. Men klädkammaren ligger så himla nära och källaren så långt borta (returpunkten ska vi inte ens prata om, och så retar man upp sig på gammla kärringar som inte kan köra upp på rampen)så det händer lätt att latheten tar överhanden.

Nu ska jag komma på strukturerad anledning (?) till att jag skrev det här inlägget, men det kan jag inte. Kanske för att jag ska framstå som duktig och göra mig förtjänt av att ligga i soffan och kolla på 2:a säsongen av True blood resten av kvällen...

1 kommentar:

Lotta sa...

Haha, det är du helt klart värd!