2009-10-15

Man måste vila upp sig för en heldag...

Igår gjorde lillfisen mig skitnojjig genom att inte röra sig ett dugg på över ett dygn. Jag petade, puffade, pratade, drack kalla glas vatten och spelade hög musik. Ingenting. Inte en puff, inte ett pet. Totalt blixtstilla var det. Och jag var skiträdd över att något gått snett eftersom jag är van vid att den puffar och har sig vissa tider på dygnet.
Tröttmössa.
Det kompencerar vi med att ha sparkfest idag istället. Den tänkte väl att den var tvungen att vila upp sig inför dagens skiva kan jag tro. Inte en lugn stund.
Men jag är glad, hellre det än att den inte rör sig alls.

Så snälla bebis skräms inte mer sådär va, okej?

1 kommentar:

jos sa...

Den kanske börjar planera för att komma ut? Vissa säger ju att deras bebisar var alldeles stilla dagarna innan de föddes. Milo gjorde dock ingen grej av att vila inför sin födelse, fast det kanske berodde på att jag åt så sjukt många piggelin. Kall glass var det värsta han visste i magen, blev alltid sparkfest så det hette duga när jag åt glass..