2009-10-17

Om brevet

Jo det där brevet...
Det är så att M jobbar på en väligt stor fabrik. Den är så stor att man cyklar mellan de olika maskinerna tydligen. Och på de här maskinerna är M nån slags tekniker, han skruvar, fixar och donar och ser till så de funkar som de ska. En dag i förra veckan när han befann sig på den här enormt stora fabriken ringer de och säger att han behövs på en av maskinerna. Fort som attan hoppar han upp på en av de där cyklarna och trampar febrilt, ty han tycker om att skruva min karl. (han har skruvaochvarglad som mailadress och det säger väl kanske en del)
I alla fall. Han cyklar förbi ett par städare och sen en meter längre bort, PANG. Så ligger både M och cykeln på golvet. Han hade cyklat rakt på en såpafläck, fått sladd och ramlat.

Och det var alltså det som brevet handlade om. Hans chef tyckte nämligen att M skulle skriva in vurpan i tillbudsboken. Därför fick han hem ett brev där han skulle kryssa för vilka skador han fått.
När han berättade det här förra veckan så höll jag på att kissa på mig. Senare på kvällen precis när han skulle till att somna så var jag tvungen att fråga en gång till; På riktigt, var det verkligen en SÅPAFLÄCK du cyklade omkull på? Och så fick jag skrattkramp åter en gång. Han hävdade bestämt att jag inte skulle säga nåt. Och det är klart, han har ju en poäng.
Vilket radarpar vi är, en som cyklar omkull på en såpafläck och en annan som halkar på ett bananskal.
Jag säger då det.

3 kommentarer:

Lina sa...

Jag tror att det var John som skar sig på ett bananskal en gång.

martin sa...

Alltså, läste jag rätt? HAHAHA, SKAR sig på ett bananskal?? Det där ska jag bestämt komma ihåg att få en utlägg av!

Lina sa...

Jag är ganska säker på att det var John. Typiskt dåligt gjort.