2009-10-26

Om ett lönesamtal.

Lönesamtal alldles strax. Lönesamtal innebär ju att man liksom ska framhäva sig sig själv på bästa sätt. Jag är oumbärlig för mitt jobb, jag utvecklas heela tiden och jag trivs på alla sätt och vis och ser mig själv arbeta här i minst tio år till. Typ så. Dagens lönesamtal kommer med andra ord innebära en timme av lögner. Jag kommer ljuga så näsan växer och tungan blir blå.
Eller.
Eller så säger jag precis som det är. Att jag inte alls utvecklas på det sätt jag vill. Att jag behövet ett mer stimulerande arbete där jag får använda hjärnan lite också. Just nu känner jag mig nämligen helt tankebefriande på det där stället.

Jag har en fin chef, hon skulle förstå.

Den som säger att man utvecklas inom mitt yrke, på mitt jobb ljuger. Sorry, men så är det.

Inga kommentarer: