2009-10-27

Om musik och diverse gravidkrämpor

En gång i tiden hade jag en arbetskamrat som pluggade till musikproducent i Hultsfred. Han hade Orup som största idol och tyckte att Jagad av vargar var en briljant låt.
Jag skrattade ihjäl mig åt det där. Trodde faktiskt inte att Orup hade några fans alls efter typ mitten av 90-talet. Men min arbetskamrat var honom trogen.
Så kom jag att tänka på honom av någon anledning härom dagen, undrade hur det gick med hans musikproducentkarriär. Jag menar, det var just hans studieval som gjorde det så fantastiskt roligt att han hade Orup som idol.
Men så tänkte jag att vad vågat ändå! Han stog upp för sin hjälte, skämdes inte över sin musiksmak trots att han var väl medveten om att han blev hånad. Jag vette tusan om jag själv hade haft det modet. Ens musiksmak säger ju rätt mycket om hur man är som person.
Själv är jag rätt mesig när det gäller musik. Jag är väldigt svag för svensk vispop till exempel. Eller vispop, svenskt över lag (dock inte Orup). Lars Winnerbäck, Eldkvarn, Cornelis, Lars Demian. Och så har vi såklart min allre bäste Thåström, inget att skämmas över någonstanns faktiskt. Men ändå rätt mesig musiksmak. Så lyssnar jag också sönder The tallest man on earth, Fleet foxes, Band of horses och Grand archives. Jag är rätt duktig på det där med att lyssna mer eller mindre sönder låtar. Det absolut tyngsta jag lyssnar på är nog Volbeat, och det är nästan lite för tungt, men ibland så.

Nu vet jag inte alls vart jag ville komma med det här inlägget, antar att jag hade lite svårt att se en musikproducent som älskar Orup, men tråden försvann någonstanns på vägen...

......

I övrigt är det jobbigt idag. I sittande ställning mensvärk från helvetet (förvärkar rimligtvis) och när jag går så får jag ont i ljumskarna (foglossning rimligtvis). Det är alltså liggande ställning som gäller. Hoppas dock det släpper snart för jag ska iväg och ta sprutjäveln mot svinis samt gå på amningskurs i eftermiddag. Den där amningskursen har jag hört ska vara bra så jag tänkte ge det en chans. M är nöjd som tusan då jag gett honom frikort att slippa, han får vara hemma och laga middagen istället.

1 kommentar:

Lotta sa...

Säkert förvärkar, det är ju bara bra! :o) Hmmm, så länge som jag ammade så hade du kunnat gå kurs hos mig istället! ;o) Nävars, lycka till.