2010-04-18

Jag slapp undan den här gången också.

Attans då, det var inte jag som vann de där 82 miljonerna. Jag som gått här och nästan trott att det var så. Tänkt ut vilket hus vi ska köpa, att vi ska åka till Sydamerika när askjäveln lagt sig och såna saker. När vi kollade på lottodragningen igår sa jag att nä men tusan jag tror att jag har åtminstone två av de där numren alltså. När kvinnan sa att det var nån i Norrköping som dragit hem drömvinsten slet jag mitt hår och skrek att jag ger mig fan den på att jag har MINST FEM av de där. In på svenska spel och kolla och i min iver efter att bli fetrik så tröck jag fel lösenord tre gånger så sidan blev spärrad. Då utbröt nån slags panik. Tänk om jag inte kommer åt mina miljoner nu när jag snurrat bort mitt lösenord? Vad ska jag göra? Och jag som alltid skrattat åt såna historier då nån trissvinnare råkat kasta lotten i öppna spisen. Så gör jag samma sak själv.

Men nej, det var alltså inte jag. Jag hade två rätt. Vilken tur, då hade jag kanske gått och blivit en snål jävel, aldrig litat på nån och blivit tvungen att flytta till nåt överdådigt hus med äckliga överklassgrannar. Ja det var en jäkla tur att jag slapp det eländet. Stackars Norrköpingsbo som nu måste lista ut vart han/hon ska lägga alla kosings, jag lider med dig, det gör jag verkligen.

Inga kommentarer: