2010-11-06

Övertalningsförmåga.

Martin har varit iväg med jobbet inatt. Druckit öl och ätit gott och så. Nu försöker hans jobbarpolare med alla medel att få ut honom ikväll igen (innan han ens kommit hem). Med tanke på att vi väldigt sällan är ute och förlustar oss nu mera, och jag ligger på rätt mycket plus på den fronten så tänker inte jag vara den som är den. Men ändå. Det är ju rätt mycket mysigare att spendera en lördagkväll ihop med honom än bara jag och Kajsa. Så nu försöker jag med alla medel att få honom att självmant vilja stanna hemma när han väl kommer hem.
Jag funderar på västerbottenpaj med kantareller, ruccolasallad, ett glas rött och lite lyxiga oliver från Orion livs vid sidan om.
Det sägs ju ändå att mannens kärlek till en kvinna går genom magen...

1 kommentar:

Lotta sa...

Hahaha, snyggt!